زود انزالی یک اختلال جنسی در مردان است و قبل از اینکه خود مرد بخواهد، انزال اتفاق می‌افتد. عوامل متعددی در شکل‌گیری مشکلات زود انزالی موثر هستند. بعضی از علل رایج این اختلالات جنسی عبارتند از استرس شغلی، افسردگی، مشکلات ارتباطی و عوارض جانبی داروهای خاص. برای درمان زود انزالی باید سبک زندگی سالمی را پیش گرفت و از سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکلی خودداری کرد.

روش‌های درمانی گیاهی در به حداکثر رساندن عملکرد جنسی و جلوگیری از زود انزالی می‌توانند تاثیرگذار باشند. انتخاب مکمل‌های گیاهی برای درمان زود انزالی بسیار مفید و مناسب است. در زیر سه نوع از داروهای مهم گیاهی که برای همین مشکل استفاده می‌شوند آورده شده‌اند.

– جینسینگ

یکی از رایج‌ترین داروهای ضد افسردگی و درمان زود انزالی جینسینگ است.

درمان زود انزالی

این گیاه قرن‌هاست که برای درمان مشکلات تولید مثل مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره جینسنگ به عنوان یک تونیک تغذیه‌ای برای کل بدن عمل می‌کند. همچنین از این گیاه دارویی به عنوان مکمل ضد پیری یاد می‌شود. در حال حاضر، عصاره جینسینگ یک عنصر رایج برای درمان انواع مشکلات است. جینسینگ را در بازار در شکل‌های مختلف مانند کپسول، پودر، softgel، چای و کرم می‌توان یافت. توصیه می‌شود بیماران مبتلا برای درمان زود انزالی ، ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان جینسینگ شیر بنوشند. برخی مزایای استفاده از جینسینگ کاهش اختلالات عصبی، جلوگیری از خستگی، بهبود هوشیاری و تحریک سیستم ایمنی بدن است.

– عاقرقرحا

عاقرقرحا یا آکارکارا یکی دیگر از گیاهان دارویی برای درمان زود انزالی به حساب می‌آید.

درمان زود انزالی

ریشه‌ها و قسمت‌های گل گیاه به طور عمده برای تهیه داروهای آیورودا مورد استفاده قرار می‌گیرند. خواص ایمنی سازنده در عاقرقرحای غنی شده، تولید اینترفرون ضد ویروسی و افزایش لکوسیت‌ها است. مصرف منظم از این گیاه یکی از روش‌های عالی برای کم کردن خطرات و درمان زود انزالی است. پیشگیری از پوسیدگی دندان، عفونت پوستی و جوان‌سازی سلول‌های بدن، از دیگر مزایای سلامتی عاقرقرحا در رژیم غذایی است.

زعفران نیز معمولاً به عنوان درمان زود انزالی و رفع مشکلات این اختلال جنسی تجویز می‌شود.

درمان زود انزالی

این داروی معطر درمان فوق العاده‌ای برای انواع خطرات بهداشتی مانند آسم و آترواسکلروز است. خوردن زعفران قبل از رفتن به رختخواب نیز باعث جلوگیری از خستگی می‌شود. درمان بی خوابی، جلوگیری از دیابت، کاهش التهاب پوست و کاهش سطح کلسترول بد، برخی از مزایای مهم نوشیدن شیر زعفران است.