عسلدون - فروشگاه عسل کاملاً طبیعی

عسل طبیعی|فروش عسل طبیعی|خرید عسل طبیعی|عسل اصل|شیره عسل طبیعی|عسل شیر|ارده عسل

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

چگونه می‌توان بدون جراحی، صورتی صاف و نرم داشت؟

  • ۱ قاشق چای خوری آووکادو له شده
  • ۱ قاشق چای خوری ماست ساده از شیر طبیعی
  • ۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی

مخلوط مواد را در یک کاسه کوچک بهم می‌زنیم تا زمانیکه مایع صافی بدست آید. ماسک صورت الان آماده است. آن‌ را به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب صورتتات را بشورید.
چربی‌های آووکادو و شیر طبیعی عمیقا مرطوب کننده پوست هستند، از سوی دیگر اسید لاکتیک موجود در ماست، پوست شما را صاف می‌کند، منافذ پوست را می‌گیرد و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. این ماسک غنی از ویتامین‌های B، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، روی، مس، منگنز و منیزیم است.

اساساً این ماسک به عنوان تغذیه صورت شماست. اگر دوست دارید پوستی ملایم داشته باشید، می‌توانید از ماسک صورت عسل چندین بار در هفته استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

جینسینگ چیست و چه خواصی دارد؟

مهمترین خواص جینسینگ عبارتند از: توانایی تحریک ذهن، افزایش انرژی، کاهش التهاب، جلوگیری از سرطان، کاهش استرس و جلوگیری از پیری. همچنین باعث افزایش قدرت جنسی، کاهش وزن، کنترل دیابت، کاهش ناراحتی قاعدگی، افزایش سلامت مو و محافظت از پوست می‌شود.

جینسینگ چیست؟

در واقع یک واژه متداول است که شامل تقریبا دوازده گونه مختلف از گیاهان متعلق به نوع Panax است. گیاه جینسینگ بسیار ارزشمند که دارای ریشه‎های گوشتی بزرگ است، معمولا در آمریکای شمالی و برخی مناطق خنک آسیا یافت می‎شود. ریشه‎های سبز رنگ، رنگارنگ‌ترین عنصر ارزشمند پزشکی گیاهی می‎باشد و می‎توان آن را در قالب خشک شده، کامل و یا بریده شده خریداری کرد.

خاصیت درمانی جینسینگ

ریشه جینسینگ را می‌توان به صورت خوراکی مصرف کرد، یا می‌توان آن را در مکمل‌ها، نوشیدنی‌ها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، چای و دیگر اشکال گنجانید. چای این گیاه به طور گسترده‌ای شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تغذیه جینسینگ

حاوی ترکیباتی به نام جین‌سینوسایدها ginsenosides می‌باشد که مسئولیت اصلی مزایای دارویی این گیاه را بر عهده دارد. ترکیبات دیگر شامل پلی آتییلن‌ها مانند پاناسینول و پاناسیدول، ترکیبات پلیفنولی، آرژینین و مشتقات آن، و همچنین پلی‌ساکارید اسیدی است.

 

خواص جینسینگ

انرژی زا

پلی ساکاریدها و الیگپپتیدها در جینسینگ آمریکایی، به کاهش استرس اکسیداتیو، مبارزه با خستگی، افزایش فعالیت بدنی و افزایش انرژی، به بیماران سرطانی نیز کمک می‌کند.

بهبود توانایی شناختی

توانایی‌های شناختی و فعالیت‌های عصبی را که در سنین بالاتر دشوار است را تحریک می‌کند. همچنین، آنتی اکسیدان‌ها مانع تجمع پلاک و رادیکال‌های آزاد در مغز می‌شوند و به طور موثر از ابتلا به زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات شناختی جلوگیری می‌کنند.

کاهش سم الکل

جینسینگ سموم الکل در مغز را با افزایش آنزیم‌هایی که در تجزیه الکل کمک می‌کنند کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت در برابر سموم حاد الکل موثر است.

کاهش استرس

‌جینسینگ آسیایی بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر می‌گذارد. از جمله تقویت روحیه و سطح انرژی. علاوه بر این، انطباق پذیری‌هایی که یافت شده، نشان می‌دهد که سطح هورمونی بدن که می‌تواند استرس مزمن را درمان کند، تغییر می‌کند.

درمان بیش‌ فعالی

جینسینگ قرمز کره‌ای، اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه (ADHD) و قدرت یادگیری در کودکان را درمان می‌کند.

ضد التهاب

جینسینوسایدها در جینسینگ قرمز کره‌ای، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است که باعث کاهش استرس، اکسیداتیو و افزایش فعالیت آنزیمی می‌شود. این نوع می‌تواند التهاب اعصاب را کاهش دهد و عملکرد مغز پس از آسیب نخاعی را بهبود بخشد.

درمان نعوظ

گینسنوزید در جینسینگ برزیلی اکسید نیتریک را از سلول‌های اندوتلیال آزاد می‌کند و باعث اختلال در عملکرد نعوظ می‌شود که در نهایت باعث ایجاد واستادلاک و آرام سازی بافت نعوظ می‌شود. علاوه بر این، این گیاه همچنین باعث تقویت ترشح هورمون تستوسترون در مردان می‌شود.

درمان درد قاعدگی

این گیاه به عنوان یک ماده آرام بخش و ضد التهاب اغلب برای زنانی که از درد شدید قاعدگی و گرفتگی عضلات رنج می‌برند، تجویز می‌شود. همچنین می‌تواند باعث کاهش تغییرات خلقی، گرگرفتگی، اضطراب، علائم افسردگی، عرق شبانه، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، بی‌خوابی، افزایش وزن، کاهش ریزش مو، تحریک‌پذیری و سایر تغییرات یائسگی در زنان میانسال شود.

تقویت عملکرد جنسی

یکی از رایج‌ترین روش‌های سنتی تقویت عملکرد جنسی، استفاده از جینسینگ هندی (a.k.a. ashwagandha) به عنوان یک فست فود بود. اعتقاد بر این بود که پودر جینسینگ باعث افزایش عملکرد جنسی و افزایش میل جنسی مردان می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

خواص ضد آلرژی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی جینسینگ به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر عفونت‌های مختلف میکروبی و باکتری عمل می‌کند. در واقع گیاه اثر واکسیناسیون علیه بیماری‌هایی مانند آنفولانزا، ویروس هپاتیت C، ویروس سونسیتیال تنفسی (RSV) و روتا ویروس را افزایش می‌دهد.

رفع خستگی

جینسینگ سیبری دارای خواص ضد خستگی و تقویت کننده‌ی انرژی است. این جینسینگ درد را که یکی از علائم اولیه فیبرومیالژیا است را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، التهاب را کاهش می‌دهد و اثر سیتوکین‌های التهابی را پس از شیمی درمانی در کودکان تثبیت می‌کند. همچنین به بهبود خستگی آدرنال کمک می‌کند.

کاهش وزن

ترکیبی قدرتمند از مواد شیمیایی جینسینگ به از بین بردن اِشتها، افزایش سوخت و ساز بدن و سوختن چربی کمک می‌کند. هنگامی که جینسینگ خشک یا پودر مصرف می‌شود، می‌تواند “هورمون‌های گرسنگی” را از هر گونه گرایش منع کند، در نتیجه اینگونه به کاهش وزن کمک می‌کند.

بهبود عملکرد ریه

جینسینگ، بیماری مزمن انسدادی ریه را کاهش می‌دهد (COPD). اختلال ریه، سبب التهاب راه هوایی فوقانی می‌شود که در نهایت منجر به گرفتگی، خارش بینی و عطسه خواهد شد. همچنین توانایی زدودن ریه‌ها از عفونت باکتریایی را نیز دارد.

جلوگیری از سرطان

جینسینگ خواص ضد سرطانی را به دلیل اثر جمعی آنتی اکسیدان‌، ضد التهاب، آپوپتوتیک و خواص آنژیوژنیک نشان می‌دهد. بر طبق تحقیقات، امیدوار کننده‌ترین منطقه‌ی انکولوژیک جینسینگ در سرطان کولورکتال است، و کاهش مستقیم سرطان کولورکتال و علائم آن با استفاده منظم در رژیم غذایی اتفاق می‌افتد. تحقیقات اولیه در مورد انواع دیگر سرطان مانند سرطان سینه، پوست، ریه، کبد و سرطان پروستات خواص ضد تومور را نشان می‌دهد.

کاهش قند خون

خواص قند خون جینسینگ باعث کاهش میزان قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ می‌شود. همچنین گینسنوزیدها در گیاه، تولید انسولین را تأمین می‌کنند و باعث بهبود مقاومت بدن در مقابل انسولین می‌شوند.

 

خواص دیگر جینسینگ

جلوگیری از پیری زودرس

در سراسر جهان، جینسینگ به دلیل توانایی‌اش در کاهش علائم پیری ارزشمند است. خواص آنتی اکسیدانی آن از اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در سراسر بدن جلوگیری می‌کند، و در نتیجه جلوی آسیب سلولی گرفته می‌شود.

بهبود سلامت مو

یکی از کربوهیدرات‌های طبیعی موجود در جینسینگ، به طور مستقیم با پیشگیری از پوکی استخوان آلوپسی و الگوی طاسی مردانه مرتبط است. استفاده از ادویه به طور مستقیم می‌تواند سلامت بستر فولیکول مو، جلوگیری از شوره سر و کاهش قابل توجهی از ریزش مو را در پی داشته باشد.

مراقبت از پوست

جینسینگ ضد عفونی کننده و تقویت کننده‌ی ایمنی پوست است و با تحریک جریان خون در سراسر بدن، به خصوص در سلول‌های پوست، باعث می‌شود پوست جوان به نظر برسد و هیدراته شود.

تقویت سلامت قلب

مطالعه‌ای مقدماتی نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌هایی که یافت شده‌اند می‌توانند از آسیب‌های قلب و سایر بیماری‌های قلبی مزمن جلوگیری کنند.

کاهش کلسترول

مطالعه‌ای مقدماتی نشان می‌دهد که جینسینگ قرمز چینی سطح کلسترول سرمی را پایینمی‌آورد.

 

عوارض جانبی جینسینگ

این گیاه یک ادویه بسیار قدرتمند است. علاوه بر اثرات مثبتی که روی بدن انسان می‌گذارد، می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های منفی نیز در بدن شود. مانند:

  • خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، بینایی تاری
  • ناراحتی معده، اسهال
  • واکنش‌های آلرژیک، واکنش‌های پوستی
  • ضربان قلب سریع، فشار خون بالا
  • عصبانیت، بی‌خوابی، و در موارد جدی‌، هذیان گفتن (توهم زدن)
  • وَرَم (احتباس آب)
  • اثر متقابل با داروها (داروهای دیابتی، ضد افسردگی، مورفین، محرک ها و غیره)
  • مصرف بیش از حد ممکن است باعث سندروم سوء مصرف ژینگن شود که آن نیز ممکن است باعث حساسیت سینه، خونریزی در دستگاه تناسلی، سمیت کبد، فشار خون بالا، تشنج و سمیت تناسلی شود.

مصرف جینسینگ برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود!

اجتناب از استفاده ریشه جینسینگ برای بیش از سه ماه! به یاد داشته باشید که در مصرف هر چیزی اعتدال حرف اول را می‌زند! قبل از اضافه کردن این گیاه به رژیم منظم یا مکمل خود، از یک متخصص پزشکی مشورت بگیرید.

 

انواع جینسینگ

انواع جینسینگ

انواع واقعی، گونه‌های آسیایی و آمریکایی هستند که گینسنوزیدهای فعال در آنها وجود دارند. با این حال گیاهان دیگری (adaptogenic) وجود دارند که بستگان نزدیک جینسینگ هستند و خواص و منافع مشابه دارند.

  • آسیایی (Panax ginseng): این جینسینگ کلاسیک نیز به عنوان جینسینگ قرمز یا جنوب چین شناخته شده است.
  • آمریکایی (Panax quinquefolius): نسبت به نوع آسیایی‌اش کم است، اما هنوز بسیار درمانی است.
  • سیبری (Eleutherococcus senticocus): حاوی مقادیر بالایی از الکترودها است که خواص مشابهی مانند ginsenoside ها دارد.
  • هندی (Withania somnifera): این نیز به عنوان آشویقاندا (ashwagandha) شناخته شده است. کاربردش را می‌توان در علم آیورودا پیدا کرد.
  • برزیلی (Pfaffia paniculata): به عنوان ریشه خشک شناخته می‌شود.
product thumb mockup 2 - جینسینگ چیست و چه خواصی دارد؟

عسل شیر از تغذیه‌ی زنبوران عسل، با ترکیبی از عسل طبیعی، شیر، جینسینگ، ژل رویال،گرده‌ی گل و آنزیم‌های معده زنبور عسل توسط خود زنبور عمل‌ آوری و استحصال شده است. این محصول برای اولین بار در جهان توسط شرکت خلخال کندو (پرنده) تولید و عرضه شد. عسل شیر پرنده دارای گواهی کیفیت و اصالت از فارماکولوژی دانشگاه لوند سوئد می‌باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

مزایای استفاده عسل برای ورزشکاران

عسل کارایی ورزشکاران را افزایش داده و موجب بهبود جراحات می‌شود

اصولاً از عسل به عنوان ماده‌ای اﻧﺮژی‌زا اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. در ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺧﯿﺮ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪه ﮐﻪ از ﻋﺴﻞ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯽﺗﻮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺎده ارﮔﻮژﻧﯿﮏ (ﻣﻮادی ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﺟﺮاﯾﯽ ورزﺷﮑﺎران را ارﺗﻘﺎ می‌دهد) ﻧﯿﺰ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﯾﻦ ﻣﺎده در ﺑﻬﺒﻮد زﺧﻢﻫﺎ و ﺳﺎﯾﺮ ﺟﺮاﺣﺎت ﻧﯿﺰ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ را اﯾﻔﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

ﺳﺎل ﻫﺎ ﭘﯿﺶ در زﻣﺎن ﺑﺎزیﻫﺎی اﻟﻤﭙﯿﮏ ﻣﻌﻤﻮﻻً ورزﺷﮑﺎران ﺑﺮای ﺑﺪﺳﺖ آوردن ﻧﯿﺮو و ﺗﻮان ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺨﺼﻮﺻﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن ﻣﯽﺗﻮان ﺑﻪ ﻋﺴﻞ و اﻧﺠﯿﺮ ﺧﺸﮏ اﺷﺎره ﮐﺮد. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺰ ﻋﺪه‌ای از ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺧﻮد را ﺑﺮ روی اﯾﻦ ﻣﺎده ﺷﺮوع ﮐﺮده‌اﻧﺪ. ﯾﮑﯽ از ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺑﺮ روی ۹۳ ﻧﻔﺮ ورزﺷﮑﺎر وزﻧﻪﺑﺮدار ﮐﻪ ﻫﻢ ﺷﺎﻣﻞ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ و ﻫﻢ آﻗﺎﯾﻮن، اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺗﺤﺖ آﻣﻮزشﻫﺎی ﺳﻨﮕﯿﻦ وزﻧﻪﺑﺮداری و ﺑﺪنﺳﺎزی ﻗﺮار داﺷﺘﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﻣﮑﻤﻞ ﭘﺮوﺗﯿﺌﻦ ﺧﻮد را ﯾﺎ ﺑﺎ ﺷﮑﺮ ﯾﺎ ﻣﺎﻟﺘﻮدﮐﺴﺘﺮﯾﻦ و ﯾﺎ ﻋﺴﻞ ﻣﺨﻠﻮط ﮐﺮده و ﻣﺼﺮف ﻣﯽﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﻗﻨﺪ ﺧﻮن ﮔﺮوﻫﯽ ﮐﻪ از ﻋﺴﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﺮدﻧﺪ در ﺗﻤﺎم ﻃﻮل ﻣﺪت ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻗﺪرت ﻣﺎﻫﯿﭽﻪﻫﺎ و ﻧﯿﺮوی ذﺧﯿﺮه ﺷﺪه در آن دﺳﺘﻪ از اﻓﺮادی ﮐﻪ از ﻣﮑﻤﻞ ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ و ﻋﺴﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮده ﺑﻮدﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮﯾﻦ اﻓﺰوﻧﯽ داﺷﺖ.

ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻦ ﻗﻨﺪ ﺧﻮن در ﻃﯽ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت اﺳﺘﻘﺎﻣﺘﯽ در ﮐﻨﺎر ﻣﺼﺮف ﮐﺮﺑﻮﻫﯿﺪرات ﯾﮑﯽ از راه‌های ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ذﺧﯿﺮه ﮔﻠﯿﮑﻮژن در ﻣﺎﻫﯿﭽﻪﻫﺎﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﻣﻄﻠﻊ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮔﻠﯿﮑﻮژن ﻧﻮﻋﯽ ﻗﻨﺪ ذﺧﯿﺮه ﺷﺪه در ﻣﺎﻫﯿﭽﻪﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻮﺧﺖ آﻣﺎده ﻣﺼﺮف را دارد. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ ورزﺷﮑﺎراﻧﯽ ﮐﻪ از ﻋﺴﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﺮدﻧﺪ ﮔﻠﯿﮑﻮژن ﮐﺎﻓﯽ در ﻣﺎﻫﯿﭽﻪﻫﺎﯾﺸﺎن ذﺧﯿﺮه ﻣﯽﺷﺪ و روز آﯾﻨﺪه ﻣﯽﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ آﻣﺎدﮔﯽ و دارا ﺑﻮدن ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺳﻼﻣﺘﯽ در ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

متخصصان علم پزشکی در رابطه با تغذیه ورزشکاران پس از هر جلسه بازی می‌گویند:

پس از هر بازی یا هر جلسه تمرین، مقدار زیادی از گلیکوژن (در سلول‌های جانوران برای ذخیره کربوهیدرات بکار می‌رود) در بافت عضله و کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد و گلیکوژن با ترکیب یا ایجاد پروتئین عضلانی جدید کاهش می‌یابد. هنگامی که غذاهای مناسب می‌خورید، بدن شما به سرعت گلیکوژن از دست می‌دهد و ترکیب طبیعی پروتئین‌های جدید می‌تواند از سر بگیرد.
ﺗﺎ اﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻋﺴﻞ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻨﺒﻊ دﯾﮕﺮی از ﮐﺮﺑﻮﻫﯿﺪارت ﺑﻪ ورزﺷﮑﺎران ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ در ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ وﺿﻌﯿﺖ واﮐﻨﺶ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪ و ﻣﯽﺗﻮان ادﻋﺎ ﮐﺮد ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻤﺎم اﻧﺘﺨﺎبﻫﺎی دﯾﮕﺮ ارﺟﺤﯿﺖ دارد.

ورزشکاران جوان اغلب سؤالاتی در مورد غذاهای غنی از چربی و شکر، مانند آب نبات و دسر دارند. این غذاها کالری زیادی دارند اما مواد مغذی کمتری دارند. انرژی خود را از غذاهایی که دارای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی و همچنین کالری هستند، دریافت کنید. بسیاری از ورزشکاران به اشتباه معتقدند باید قبل از بازی غذاهایی که چربی پایینی دارند را مصرف نمایند. در حالی که قبل از بازی باید از غذاهای پر چرب مانند آب نبات یا عسل استفاده کنند.

 

عسل در رژیم غذایی ورزشکاران معروف المپیکی:

سریع‌ترین ورزشکاران جهان در بازی‌های المپیک همیشه انرژی و قدرت زیادی دارند، اما واقعاً چه چیزی باعث قدرت در آنها می‌شود؟ حال رژیم غذایی چند ورزشکار برجسته را بررسی می‌کنیم.

عسل - تغذیه ورزشکاران

شالان فلاناگان (دونده راه طولانی ایالات متحده آمریکا): من هر روز صبح یک کاسه بَلغور جو با کره، بادام، موز، انواع توت‌ها، آجیل، عسل و میوه‌های خشک مصرف می‌کنم و به من انرژی خیلی زیادی می‌دهند.

 

عسل - تغذیه ورزشکاران

کریس مازدزر (لوژ سوار آمریکایی): من در صبحانه ساندویچ، تخم‌مرغ و آووکادو می‌خورم و یک ماست ساده با عسل و همچنین دانه‌های کنسرو، صبحانه من را تشکیل می‌دهند.

 

عسل - تغذیه ورزشکاران

میستی می-ترینور (بازیکن والیبال ساحلی): غذای مورد علاقه من، ماست یونانی و عسل است. زمانی که بچه بودم قبل از یک بازی‌ فوتبال پدرم به من یک قاشق عسل داد و گفت: اگر قبل هر بازی عسل مصرف کنی به تو انرژی خواهد داد.

 

عسل - تغذیه ورزشکاران

کری والش جنینگز (بازیکن والیبال ساحلی): من در طول روز مقدار زیادی کره بادام و ساندویچ و عسل می‌خورم، زیرا که انرژی من را زیاد می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

تقویت حافظه با عسل – خواص عسل طبیعی

لینک فیلم : https://www.aparat.com/v/AD9nP

داﻧﺸﻤﻨﺪان آﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺗﺎزﮔﯽ دﺳﺖ ﺑﻪ آزﻣﺎﯾﺸﻬﺎی ﺟﺎﻟﺒﯽ در زمینه تاثیر خواص عسل روی تقویت حافظه زده‌اﻧﺪ . آﻧﻬﺎ در ﯾﮏ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻣﺴﻦ از ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ‌هایی ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﻠﻮﮐﺰ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺷﺪه ﺑﻮد و در ﻧﻮﺑﺖ دﯾﮕﺮ از ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺎرﯾﻦ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺷﺪه ﺑﻮدﻧﺪ. اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮدﻧﺪ.
اﯾﻦ ﻣﺤﻘﻘﺎن ﺑﺮای آزﻣﺎﯾﺸﻬﺎی تقویت ﺣﺎﻓﻈﻪ اﯾﻦ اﻓﺮاد ﯾﮏ ﺳﺮی ﺗﺴﺖﻫﺎی رواﻧﯽ درﺑﺎره ﺣﺎﻓﻈﻪ، ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻣﺤﻮل ﮐﺮدﻧﺪ و ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ اﯾﻦ ﺗﺴﺖﻫﺎ ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎی ﺣﺎﻓﻈﻪ آﻧﻬﺎ را اﻧﺪازهﮔﯿﺮی ﮐﺮدﻧﺪ.
ﻧﺘﯿﺠﻪ اﯾﻦ آزﻣﺎﯾﺸﻬﺎ ﻣﻌﻠﻮم ﮐﺮد ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﺑﻪ ﺟﺎی ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎی ﺳﺎﺧﺎرﯾﻨﯽ از ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎی ﺣﺎوی ﮔﻠﻮﮐﺰ اﺳﺘﻔﺎده می‌کنند‌. در اﻧﺠﺎم ﺗﺴﺖﻫﺎی تقویت ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻣﻮﻓﻖﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺨﺼﻮص در زﻣﯿﻨﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﭙﺮدن ﻟﻐﺎت، ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻧﻬﺎ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ اﺳﺖ.

از طرفی ویتامین D ﻣﻮﺟﻮد در ﻋﺴﻞ اﻋﻤﺎل ﺑﯿﻦ ﮐﻠﺴﯿﻢ و ﻓﺴﻔﺮ را ﺗﻨﻈﯿﻢ می‌کند و در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﻋﺼﺎب ﮐﺎر ﺧﻮد را ﺧﻮب اﻧﺠﺎم می‌دهد. اﻋﺼﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﯾﻮﻧﻬﺎی ﮐﻠﺴﯿﻢ و ﻓﺴﻔﺮ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ دارﻧﺪ، اﻣﺮوزه ﻣﻌﻠﻮم ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﻤﺎم ﻧﻘﺎط آﻧﻬﺎ ﻧﮕﻬﺪارﻧﺪه ﺣﺎﻓﻈﻪ می‌باشند.
از ﻧﻈﺮ ﻋﻠﻤﯽ ﺻﻤﻎ ﻣﻮﺟﻮد در ﻋﺴﻞ نمی‌گذارد ﺟﺪار ﻋﺮوق ﺳﻔﺖ ﺷﻮد و ﺣﺎﻟﺖ اﻻﺳﺘﯿﺴﯿﺘﻪ ﺧﻮد را از دﺳﺖ ﺑﺪﻫﺪ و ﺟﺪار ﻋﺮوق را ﻧﺮم ﻧﮕﻪ می‌دارد و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻐﺰ و اﻋﺼﺎب می‌رسد و ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﻬﺘﺮ در ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ و ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ دﺳﺖ ﻓﺮاﻣﻮﺷﯽ ﺳﭙﺮده می‌شود. در نتیجه اینها، تقویت حافظه صورت می‌گیرد.

ازﺳﻮی دﯾﮕﺮ ﻋﺴﻞ دارای ﻣﻘﺪار ﻓﺮاواﻧﯽ ﮔﻠﻮﮐﺰ اﺳﺖ. داﻧﺸﻤﻨﺪ ﻋﺴﻞ ﺷﻨﺎس ﻫﻮﻣﺎد، درﺻﺪ ﻣﻮاد ﺷﯿﺮه ﻋﺴﻠﯽ اﺳﭙﺮس را ﺑﺎ ﻋﺴﻞ ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﺪه از اﺳﭙﺮس ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮐﺮده اﺳﺖ.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

راز طول عمر مرد ۱۱۱ ساله در چیست؟

آیا شما هم از اینکه بعضی افراد چگونه طول عمر زیادی دارند متعجبید؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید
برناردو لاپالو ۱۱۱ ساله است! وقتی به برناردو نگاه کنید، فکر می‌کنید او ۸۰ سال سن دارد یا حتی جوان‌تر است 🙂
او تا به حال در طول زندگی خود بیمار نشده است! او طرفدار دو آتیشه میوه‌های ارگانیک و سبزیجات است.
پدر برنارد دکتر بود و به او گفته بود به طور منظم این ۵ غذا را مصرف کند. پدر برنارد هم ۹۸ سال عمر کرد.
برناردو:

شما همان چیزی هستی که می‌خوری

او برای حفظ قدرت ذهنی خود هر روز جدول کلمات متقاطع حل می‌کند و به کتاب خواندن می‌پردازد.
اما برای حفظ سلامتی بدن خود ۵ نوع غذا مصرف می‌کند که در پایین به آنها اشاره شده است.

۵ غذایی که در طول عمر زیاد تاثیر گذارند:

۱- سیر

طول عمر زیاد - راز طول عمر مرد 111 ساله در چیست؟

سیر کلسترول را کاهش می‌دهد: مطالعات بسیاری وجود دارد که تایید می‌کند سیر در چندین فرم می‌تواند کلسترول را کاهش دهد.
آنتی اکسیدان: محققان به طور گسترده‌ای معتقدند که ترکیب آلی آلیسین به عنوان قوی‌ترین آنتی اکسیدان در جهان عمل می‌کند.
آنتی بیوتیک: آلیسین در سیر همچنین یک آنتی بیوتیک قوی است که با عفونت و باکتری مبارزه می‌کند.

 

۲- عسل

Fotolia honeycomb 500x500 - راز طول عمر مرد 111 ساله در چیست؟

  • جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی: عسل حاوی فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان‌ها است که به کاهش خطر برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  • کاهش زخم و سایر اختلالات دستگاه گوارش.

پترو مولان، مدیر بخش تحقیقات عسل دانشگاه دانشگاه وایکیتو در نیوزلند:

عسل ضد باکتری است، زیرا زنبورها آنزیمی را ایجاد می‌کنند که پراکسید هیدروژن را ایجاد می‌کند.

عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد. ورزشکاران المپیک باستانی عسل و انجیر خشک را برای بهبود عملکرد خود می‌خوردند. همچنین باعث کاهش سرفه و سوزش گلو می‌شود.

 

۳- دارچین

دارچین - طول عمر زیاد

دارچین برای تهوع، اکسیداسیون، هضم خوب، IBS، اسهال، پروتئین‌ها و سرماخوردگی، شپش‌های بدن، بهبود سوخت و ساز شکر، کولیک یا قولِنج، به عنوان یک ضد میکروب و تحریک کننده‌ی گردش خون نیز مفید است.

 

۴- کاکائو یا شکلات

و شکلات طول عمر زیاد - راز طول عمر مرد 111 ساله در چیست؟

  • کلسترول را کاهش می‌دهد.
  • فیبر در شکلات نشان داده است که میزان سرطان کولورکتال را کاهش می‌دهد.
  • کاکائو دارای خواص ضد انعقادی و خونریزی است. “مجله آمریکایی تغذیه بالینی”
  • نشان داده شده است که شکلات برای ترمیم سلول‌های کبدی پس از مصرف الکل استفاده می‌شود.

 

۵- روغن زیتون

روغن زیتون - افزایش طول عمر

  • کلسترول بد را کاهش می‌دهد و کلسترول خوب را افزایش.
  • کاهش سرطان کولون، سینه و پوست.
  • کاهش شیوع سنگ‌های صفراوی.
  • کنترل سطح قند خون را کنترل می‌کند.
  • پلی فنول در روغن زیتون به عنوان خواص ضد التهابی عمل می‌کند.

مطمئن شوید که روغن زیتون واقعی مصرف می‌کنید.

 

والتر برینن قدیمی‌ترین مرد جهان بود. او در ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ در سن ۱۱۴ سالگی فوت کرد.

اگر شما ذهن و بدن خود را مشغول نگه دارید، طول عمر زیادی خواهید داشت. او این حرف را در ۱۱۲امین روز تولد خود به اشتراک گذاشت.

 

realfoodforlife

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

درمان ساده و سریع سرفه با عسل

به طور کلی، سرفه کاملا طبیعی است. سرفه می‌تواند گلو را از خلط و سایر تحریک کننده‌ها پاک کند. با این حال، سرفه‌ی پایدار و همیشگی می‌تواند نشانه‌ای از تعدادی از بیماری‌ها مانند آلرژی، عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی باشد و شب‌ها شما را بیدار نگه دارد یا در فعالیت‌های شما تداخل ایجاد کند.
گاهی اوقات ممکن است سرفه به دلایل مربوط به ریه‌های شما نباشد. بیماری ریفلاکس معده (GERD) نیز می‌تواند موجب سرفه شود.
در حالی که داروهای ضد سرفه حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که می‌توانند عوارض جانبی جدی، به ویژه در کودکان ایجاد کنند، درمان خانگی با استفاده از عسل ممکن است به همان اندازه موثر باشد.
عسل یک درمان جالب برای گلو درد است. طبق یک مطالعه، این داروی طبیعی همچنین می‌تواند سرفه‌ها را به طور موثرتر از داروهای شیمیایی حاوی دکسترومتورفان (DM) کاهش دهد.
شما می‌توانید مراحل درمانی خود را در خانه با مخلوط کردن ۲ قاشق چای‌خوری عسل با چای گیاهی یا آب گرم و لیمو طی کنید. عسل می‌تواند آرامش بخش باشد، در حالیکه آب لیمو می‌تواند به گرفتگی گلو کمک کند. شما همچنین می‌توانید عسل را با قاشق غذا بخورید یا آن را روی نان برای میان وعده استفاده کنید.
درمان سرفه با عسل و لیمو

اگر لیمو در خانه ندارید می‌توانید تنها عسل مصرف کنید:

به منظور درمان سرفه از عسل‌هایی با رنگ تیره تر مانند عسل طلایی گندم سیاه استفاده کنید. طبق مطالعات سال ۲۰۰۷ عسل تیره ممکن است به عنوان یک درمان مناسب‌تر به نسبت عسل‌های رنگ روشن باشد. زیرا عسل‌های تیره رنگ حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری هستند.
اندازه ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری، درست قبل از خواب عسل مصرف کنید. اگر بیمار کودک باشد این میزان را به ۱ الی ½ قاشق چای‌خوری کاهش دهید.
بعد از خوردن عسل، حالا باید گلو را به درستی بپوشانید.

به کودکان زیر یک سال عسل ندهید! عسل حاوی اسپورهای بوتولیسمی است که دستگاه گوارش نوزاد قادر نیست آنها را حضم کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

آیا عسل در درمان حساسیت و رفع آلرژی موثر است؟

حساسیت یا آلرژی چیست؟

حساسیت فصلی یا آلرژی‌ طاعون بسیاری از کسانی است که عاشق بیرون از منزل رفتن هستند.
اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا ماه آبان یا آذر ادامه می‌یابد. حساسیت‌های فصلی هنگامی رخ می‌دهند که گیاهان شروع به تولید گرده می‌کنند. گرده یک ماده پودری است که به گیاهان اجازه می‌دهد که دانه‌ها را تولید و تکثیر کنند.

حساسیت‌ها در بدن انسان زمانی رخ می‌دهند که بدن گرده را به عنوان یک مهاجم خارجی، شبیه به یک باکتری یا ویروس در نظر بگیرد. در پاسخ به این شبه مهاجم‌ها، بدن حمله می‌کند.

علائم حساسیت:

  • عطسه کردن
  • چشم های آبدار و خارش دار
  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • سرفه
  • سردرد
  • مشکل تنفس

روش‌های پیشگیرانه متعددی برای حساست فصلی وجود دارد، اما بسیاری از مردم روش‌های درمانی طبیعی را ترجیح می‌دهند. یک مثال: شایعه شده است برای کمک به درمان حساسیت فصلی، عسل محلی مناسب است. عسل محلی عسل خام و بی‌رویه‌ای است که نزدیک به محل زندگی شما تولید شده است. این عسل برای کمک به حساسیت بیشتر استفاده می‌شود، اما دانشمندان و پزشکان شک و تردید دارند.

درمان حساسیت فصلی و آلرژی با عسل

چرا اعتقاد بر این است که عسل به درمان حساسیت کمک می‌کند؟

هنگامی که یک فرد عسل محلی بخورد، تصور بر این است آن فرد گرده‌ گل‌ها و درختان محلی را مصرف کرده است. با گذشت زمان، فرد ممکن است به این گرده کمتر حساس شود. در نتیجه، ممکن است علائم حساسیت فصلی کمتری داشته باشد.
درست است که زنبورها عسل را از گرده گل‌ها درست می‌کنند. اما میزان گرده استفاده شده از محیط و گیاهان بسیار کم و گوناگون است. وقتی فردی عسل محلی بخورد، هیچ تضمینی وجود ندارد گرده‌ای که او در معرض آن قرار دارد در عسلی که مصرف کرده استفاده شده باشد. بخاطر اینکه زنبور عسل مسافت‌های طولانی را برای جمع آوری گرده‌ها طی می‌کند.

چه تحقیقاتی در مورد عسل و حساسیت انجام شده است؟

در مطالعه‌ای، تاثیر عسل پاستوریزه بر علائم حساسیت در مقایسه با عسل محلی روی یک گروه بررسی شد. نتایج نشان داد که حساسیت هیچ یک از اعضای گروه بهبود نیافت!
با این حال، یک مطالعه دیگر نشان داد که عسل خوراکی با میزان مصرف بالا باعث بهبود علائم حساسیت یک فرد در طی هشت هفته شد.
این مطالعات نتایج متناقضی دارند و نمی‌شود با مطالعات در مقیاس کوچک این را تایید کرد که عسل حساسیت افراد را بهبود می‌‌بخشد.

نکاتی که قبل از مصرف عسل باید توجه کنید

پزشکان و محققان خوردن مقدار مشخصی از عسل (هر روز) برای درمان حساسیت را توصیه نمی‌کنند. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که گرده در عسل محلی باشد.
توجه داشته باشید که شما نباید عسل را به کودکان زیر سن ۱ سال بدهید. همچنین برخی افراد که حساسیت شدید به گرده دارند، ممکن است پس از خوردن عسل، یک واکنش حساسیتی به نام آنافیلاکسی داشته باشند. که می‌تواند دشواری در تنفس ایجاد کند. برخی افراد نیز ممکن است واکنش‌های آلرژیک مانند خارش یا تورم دهان، گلو یا پوست داشته باشند.

نتیجه گیری در مورد عسل و حساسیت

در علم روز، تاثیر عسل بر روی حساسیت‌ها اثبات نشده است. با این حال، هنوز هم می‌تواند یک جایگزین خوشمزه برای غذاهای شیرین باشد. برخی از افراد نیز از آن به عنوان داروی ضدسرفه استفاده می‌کنند. اگر حساسیت فصلی دارید، ممکن است لازم باشد به دنبال یک درمان اثبات شده پزشکی باشید. مثلاً مصرف داروهای ضد التهابی غیرمستقیم یا اجتناب از رفتن به خارج از منزل (تا حد امکان).

 

healthline

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

۱۰ خاصیت شگفت‌انگیز درمانی و دارویی عسل طبیعی

از زمان‌های قدیم، عسل به عنوان غذا و دارو استفاده می‌شد.
عسل حاوی ترکیبات گیاهی بسیار مفیدی است که مزایای درمانی زیادی دارد.
به جای شکر تصفیه شده که ۱۰۰٪ کالری خالی است، عسل ماده‌ای سالم‌تر به حساب می‌آید.
در این مقاله به ۱۰ خاصیت شگفت‌انگیز درمانی و دارویی عسل طبیعی که توسط علم روز تایید شده‌ است اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- عسل حاوی برخی مواد مغذی است

عسل مایعی شیرین و ضخیم ساخته شده توسط زنبور عسل است. زنبورهای عسل محیط خود را پرورش می‌دهند تا شهد‌هایی غنی از قند گل بگیرند. سپس داخل کندو، آنها بارها شهد را مصرف می‌کنند و بعد از هضم، شهد را استفراغ می‌کنند.
محصول نهایی مایعی به نام عسل است. مایعی که قرار است به عنوان مواد غذایی ذخیره شده برای زنبورها استفاده شود. بو، رنگ و طعم عسل بستگی دارد به انواع گل‌هایی که زنبورها از شهدشان استفاده می‌کنند.
از لحاظ تغذیه‌ای ۱ قاشق غذاخوری عسل (۲۱ گرم) حاوی ۶۴ کالری و ۱۷ گرم شکر، از جمله فروکتوز، گلوکز، مالتوز و سقز است که تقریباً شامل هیچ فیبر، چربی یا پروتئینی نمی‌شود. همچنین حاوی مقادیر کمی (کمتر از ۱٪ از RDA) از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.
دلیل مفید بودن عسل، ترکیبات گیاهی زیستی و آنتی اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات در عسل‌های تیره‌تر بیشتر از رنگ‌های روشن وجود دارند.

عسل مایعی غلیظ و شیرین ساخته شده توسط زنبور عسل است. این ماده حاوی مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی است اما میزانشان به گیاهانی که زنبورها از شهدشان استفاده می‌کنند بستگی دارد.

 

۲- عسل طبیعی، غنی از آنتی اکسیدان‌ ها است

عسل طبیعی و با کیفیت، حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان‌های مهم و فِنول‌ها، آنزیم‌ها و ترکیباتی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای آلی است.
دانشمندان بر این باورند که این ترکیبات هستند که قدرت آنتی اکسیدانی عسل را بالا برده‌اند.
جالب توجه است، دو مطالعه نشان داده است که عسل گندم سیاه، مقدار آنتی اکسیدانی خون را افزایش می‌دهد.
آنتی اکسیدان‌ها به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و برخی انواع سرطان مرتبط اند. آنها همچنین ممکن است سلامت چشم را نیز افزایش دهند.

عسل حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان‌ها، از جمله ترکیبات فنولی مانند فلاونوئیدها است.

 

۳- عسل برای بیماران دیابتی خیلی بهتر از شکر است

شواهد در مورد عسل و دیابت نامعلوم است. از یک سو، می‎تواند به برخی از عوامل خطر که در افراد دیابتی معمول است، کمک کند و آنها را کاهش دهد و از سوی دیگر برعکسش اتفاق بیافتد.
به عنوان مثال: LDL کلسترول، تری گلیسیرید و التهاب را کاهش می‌دهد و HDL کلسترول را افزایش می‌دهد.
با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که عسل می‌تواند سطح قند خون را نیز افزایش دهد، فقط نه به اندازه‌ی شکر تصفیه شده.
بنابراین، در حالی که عسل برای بیماران دیابتی خیلی بهتر از شکر است، اما بیماران دیابتی باید با احتیاط آنرا مصرف کنند. در واقع افراد مبتلا به دیابت باید بهترین کار ممکن را انجام دهند و مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات بالا را کاهش دهند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که عسل عوامل خطر بیماری قلبی در افراد دیابتی را بهبود می‌بخشد. با این حال، سطح قند خون نیز افزایش می‌یابد، بنابراین نمی‌توان آن را “دوست‌دار بیماران دیابتی” در نظر گرفت.

 

۴- آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به فشار خون پایین کمک کنند

فشار خون خطری مهم برای بیماری قلبی است و عسل ممکن است به کاهش آن کمک کند.
این به این دلیل است که عسل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و با اثرات کاهش فشار خون مرتبط است.
مطالعات انجام شده روی موش و انسان نشان داده است بعد از مصرف عسل فشار خون به شدت کاهش می‌یابد.

خوردن عسل ممکن است منجر به کاهش شدید فشار خون شود که یکی از عوامل خطر مهم در بیماری های قلبی است.

 

۵- عسل همچنین باعث بهبود کلسترول می‌شود

داشتن سطح بالای کلسترول LDL یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است.
این نقش مهمی در آترواسکلروز دارد، ایجاد چربی در شریان ها می تواند منجر به حملات قلبی و سکته مغزی شود.
جالب توجه است، مطالعات متعدد نشان داده اند که عسل می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد.
مجموع کلسترول LDL را کاهش می دهد، در حالی که کلسترول HDL (“خوب”) را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
به عنوان مثال، یک مطالعه در ۵۵ بیمار عسل و شکر را با هم مقایسه کرد. این یافته نشان داد که باعث کاهش ۵٫۸٪ در LDL و افزایش ۳٫۳ درصدی HDL می شود. همچنین باعث کاهش وزن ۱٫۳٪ در مقایسه با قند شد.

به نظر می رسد عسل تاثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد. این منجر به کاهش شدید کلسترول LDL و تمام کلسترول‌ها می‌شود، در حالی که HDL را افزایش می‌دهد.

 

۶- عسل می تواند تری گلیسرید را کاهش دهد

افزایش تری گلیسیرید خون یکی دیگر از عوامل خطر مهم برای بیماری قلبی است.
سطوح تری گلیسرید در رژیم غذایی با شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده افزایش می‌یابد.
جالب توجه است مطالعات متعدد عادت مصرف منظم عسل را با سطوح پایین‌تر تری گلیسیرید، مرتبط نشان می‌دهد. به ویژه هنگامی که از آن به عنوان جایگزین شکر استفاده می‌شود.
طی یک مطالعه‌ روی عسل و شکر، میزان تری گلیسیرید در عسل ۱۱ تا ۱۹ درصد پایین‌تر است.

افزایش تری گلیسیرید عامل خطر برای بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که عسل می‌تواند سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد، به ویژه هنگامی که از آن به جای شکر استفاده می‌شود.

 

۷- آنتی اکسیدان‌ها با دیگر عوامل مفید بر سلامت قلب ارتباط دارند

باز هم عسل یک منبع غنی از فنول‌ها و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی است. بسیاری از این موارد به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند.
آنها ممکن است به شریان‌های قلب نفوذ کرده و جریان خون به قلب را افزایش دهند. همچنین می‌توانند از ایجاد لخته‌های خون جلوگیری کنند، که منجر به حملات قلبی و سکته مغزی می‌شوند.
علاوه بر این، یک مطالعه روی موش صحرایی نشان داد که عسل، قلب را از استرس اکسیداتی محافظت می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها در عسل، به اثرات مفید بر سلامت قلب ارتباط دارند. از جمله افزایش جریان خون به قلب و کاهش خطر ابتلا به لخته شدن خون.

 

۸- عسل برای درمان زخم و سوختگی مناسب است

مالیدن عسل به پوست برای از بین بردن زخم و سوختگی از مصر باستان استفاده می‌شد و تا به امروز نیز در حال استفاده است.
طی یک بررسی از سال ۲۰۱۵، ۲۶ مطالعه در مورد ترمیم زخم با عسل انجام گرفته.
این بررسی نشان می‌دهد عسل بر روی غلظت و ضخامت سوختگی‌ها و زخم‌هایی که بعد از عمل جراحی عفونت کرده‌اند بسیار تاثیرگذار است.
همچنین درمان موثری برای زخم‌های پای بیماران دیابتی است که می‌توانند منجر به قطع عضو شود.
یک مطالعه موفقیت در درمان زخم با عسل را ۳/۴۳٪ نشان داده است.
در مطالعه‌ای دیگر، استفاده موضعی عسل باعث بهبود ۹۷٪ از بیمارانی که تحت درمان زخم‌های دیابتی قرار گرفته بودند شد.
محققان بر این باورند که توانایی بهبودی عسل از اثرات ضد باکتری و ضد التهابی آن است و همچنین توانایی تغذیه بافت اطراف زخم را نیز دارد.
علاوه بر این می‌تواند به درمان سایر بیماری‌های پوستی، از جمله پسوریازیس، هموروئید و ضایعات تبخال کمک کند.

هنگامی که عسل برای پوست استفاده می‌شود، می‌تواند بخشی از برنامه درمان موثر برای سوختگی‌ها، زخم‌ها و بسیاری از بیماری‌های دیگر پوستی باشد. مخصوصاً زخم‌ پای بیماران دیابتی.

 

۹- عسل می‌تواند سرفه را در کودکان از بین ببرد

سرفه یک مشکل رایج برای کودکان مبتلا به عفونت‌های تنفسی فوقانی است.
داروهای جریان اصلی سرفه همیشه موثر نیستند و می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند.
جالب است، عسل ممکن است بهترین انتخاب برای از بین بردن سرفه باشد. شواهد نشان می‌دهد عسل می‌تواند در خواب و کیفیت زندگی کودکان و والدین آنها تأثیر گذار باشد.
مطالعه ای نشان داده حتی بهتر از دو داروی معمول سرفه عمل می‌کند.
مطالعه ای دیگری نیز نشان داده، بهبود علائم سرفه و خواب حتی بیشتر از داروهای ضد سرفه است.
با این وجود، به دلیل خطر بوتولیسم، هرگز نباید به کودکان زیر ۱ سال عسل داده شود.

برای کودکان بالای یک سال، عسل می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی ایمن برای درمان سرفه عمل کند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که حتی از داروهای ضد سرفه نیز موثرتر است.

 

۱۰ – خوشمزه است، اما هنوز کالری و قند زیاد است!

عسل یک جایگزین خوشمزه و سالم برای شکر است. اطمینان حاصل کنید تا یک برند با کیفیت بالا را انتخاب کنید، زیرا برخی از محصولات با کیفیت پایین ممکن است با شربت ادغام شوند!
به یاد داشته باشید که در مصرف عسل زیاده‌روی نکنید و تعدیل را رعایت کنید، زیرا هنوز کالری و قند در آن زیاد است!
مزایای عسل در برابر شیرین کننده‌های ناسالم بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.

در پایان، عسل یک شیرین کننده “کمتر بدتر” نسبت به شکر و شربت ذرت با فروکتوز بالا است.

 

healthline

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

چگونه با معجون عسل و موز لاغر شویم؟

فواید عسل و موز:

رفع سرفه

فصل پاییز و سرما وقتی که از راه می رسد، بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، گلودرد و سرفه شیوع زیادی پیدا می‌کند. برای درمان سرفه می‌توان از معجون عسل و موز استقاده کرد که بسیار تاثیرگذار است. این معجون را به کودکان‌ هم می‌توان داد تا از شر سرفه‌های پی در پی خلاص شوند، ناگفته نماند که این معجون تأثیرات مفیدی روی معده نیز دارد.

تسریع لاغری

طبق گفته دانشمندان، اگر قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل بخوریم می‌تواند روی کاهش وزن بسیار مؤثر باشد.

نکته: همانطور که گفته شده است معجون عسل و موز به تنهایی کافی نیست و می‌تواند لاغری را تسریع بخشد. بنابراین باید از یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب استفاده کرد.

موز حاوی کربوهیدرات زیادی است، با این حال نمی‌تواند در بالا بردن گلوکز (قند) خون نقشی داشته باشد. گلوکز پایین در این میوه باعث کنترل احساس گرسنگی می‌شود. مقادیر فیبر بالا و گلوکز پایین موجود در این میوه، کمک می‌کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید. علاوه بر اینها موز حاوی مقادیر بسیار پایین چربی است و برای تناسب اندام و لاغری بسیار مناسب است.

دستور تهیه معجون عسل و موز برای لاغریدستور تهیه:

  • ربع پیمانه عسل (هر پیمانه حدود ۲۳۰ میلی لیتر گنجایش دارد)
  • ۱ عدد پیمانه شیر
  • ۲ عدد موز رسیده (با اندازه متوسط)
  • ۱ عدد پیمانه ماست
  • ۱ قاشق چایخوری وانیل
  • نصف قاشق چایخوری دارچین
  • ۵ قالب کوچک مکعبی یخ

ابتدا پوست موز را گرفته و با چنگال یا قاشق چوبی آن را له کنید تا رنگ آن سیاه نشود. بعد از آن ربع پیمانه عسل را اضافه کرده (اگر می‌خواهید از عسل استفاده کنید باید زمانی که مخلوط سرد شد بریزید زیرا مواد مغذی عسل در دماهای بالا از بین می‌رود.) سپس در یک مخلوط کن همه مواد به‌ غیر از یخ را با هم مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط یکنواخت بشود و پس از آن قالب‌های یخ را بیفزایید و نوش جان فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی

درمان پوکی استخوان در خانه با معجون عسل و آناناس

خواص معجون عسل و آناناس:

معجون عسل و آناناس برای جوش خوردن استخوان‌های شکسته و افزایش سرعت ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌ها و همچنین بهبودی زودتر در عمل‌های جراحی، یک سرم خوراکی مطبوع است.
نکته: این معجون شفابخش بیشتر هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فرد بیمار در بستر بیماری قدرت حرکت ندارد و بسیار ضعیف شده است.

سه مورد مهم از خواص آناناس:

  • محققان می‌گویند در آناناس نوعی ماده وجود دارد که می‌تواند عملکرد پروتئینی که در ۳۰ درصد سرطان‌ها وجود دارد را متوقف می‌کند و سیستم ایمنی بدن را برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در حال ساخت تحریک کند.
  • این خاصیت در مورد سرطان سینه، ریه‎، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است.
  • کربوهیدرات، پروتئین، چربی، آب، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از املاح و مواد معدنی آناناس به شمار می‌آید. این میوه منبع غنی از ویتامین C می‌باشد و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

خواص عسل:

معجون عسل با آناناسدستور تهیه معجون:

مواد مورد نیاز:

  • ۲ عدد قاشق غذاخوری عسل (صرفاً طبیعی)
  • نصف پیمانه آب
  • نصف پیمانه آب نارگیل
  • یک پیمانه قطعات خرد شده آناناس
  • نصف پیمانه یخ
  • مقداری بادام خرد شده

طرز تهیه:

تمامی موادی که در بالا گفته شده به جز یخ را در یک همزن به خوبی مخلوط کنید. پس از آن یخ را اضافه نمایید. معجون آماده است گوارای وجودتان
همچنین شما می‌توانید سه قاشق از این معجون را با یک لیوان آب مخلوط کنید تا یک آب‌میوه طبیعی تشکیل شود و نوش جان نمایید.

عوارض جانبی

مصرف معجون عسل و آناناس هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. می‌توان از آن به عنوان یک سِرُم خوراکی استفاده کرد و در هنگام بستری ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری از این معجون میل نمایند.
در مدت ۲۰ دقیقه این سرم خوراکی وارد خون می‌شود و شما ظرف ۱۰ روز اثرات چشمگیر آن را مشاهده خواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی منافی